KORÁBBI KONFERENCIÁK


A Magyartanárok Egyesülete és az Országos Széchényi Könyvtár

tisztelettel meghívja Önt

 

» HOVÁ LÉPSZ MOST… «

 

Kultúra, oktatás, magyartanítás az » új képkorszakban «

című konferenciájára

2002. március 9-én 10 órára

az Országos Széchényi Könyvtárba (Budavári Palota, F épület)

 

Arató László elnök megnyitó beszéde itt olvasható

 

Pléh Csaba

Arató László

és a közönség

Kojanitz László

OM főosztályvezető

 

 

Regisztráció: 9.15 – 10.00

 

PROGRAM

 

Előadások

 

10.00 – 11.30

Pléh Csaba:  Képek, betűk és a gondolkodás architektúrája

Lukács Péter:  Lehetséges-e még irodalomtanítás a tömegoktatás korában?

Takács Géza:  Vízióm a magyartanításról

 

12.00  - 13.00

György Péter:  A könyv után

Fűzfa Balázs:  A magyartanítás dilemmáiról és perspektíváiról

 

Ebédszünet

 

Fórum a kétszintű érettségiről

 

14.00 – 16.00

Felkért előadók: az Oktatási Minisztérium képviselői és

Kóbor István középiskolai tanár, szaktanácsadó

 


 

 

 


Kedves Tagtársunk, Kollégánk, Barátunk!

 

 

Szeretettel várjuk az ötéves Magyartanárok Egyesülete

SZAKMAI NAPJÁRA ÉS KÖZGYŰLÉSÉRE

2001. november 17-én 10 órától

a budapesti Kossuth Klubba (VIII. Múzeum u. 7.).

KÉPEK

Program

 

 

˝ 10-10:         Érkezés, regisztráció

 

 

10-12:             Új hangsúlyok az anyanyelvi nevelésben

 

Előadóink:

Adamikné Jászó Anna és Raátz Judit (ELTE TFK)

Kugler Nóra (ELTE BTK)

Komlósy András (MTA Nyelvtududományi Intézet)

                        Gremsperger László (Magyar Nyelvi Intézet)

˝1-2:              Vita az anyanyelvi nevelésről és a kétszintű érettségiről

 

˝3-tól:            Közgyűlés és születésnap

 

 

A részvétel ezúttal is ingyenes. Büfé lesz a helyszínen.

 

Megközelíthető:

a 3-as metróval vagy a 47-es villamossal — a Kálvin tértől kb. 1 perc séta;

a 2-es metróval — az Astoriától kb. 5 perc

 

Ez a meghívó letölthető innen rtf-ben.

 

 

Téralakítás és narráció Jancsó Miklós alkotásaiban

"A megfigyelt nézés 2."

Helye: a Magyar Nemzeti Filmarchívum Örökmozgó Filmmúzeuma
1073. Budapest Erzsébet krt. 39.

ideje: 2001. május 5. (szombat)

szervező: Magyartanárok Egyesülete
ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola Alapítványa

Program:

10 óra
Bevezető
Részlet Jancsó Miklós Szegénylegények című filmjéből

10,15 - 11,30
 Jancsóról gondolkodva

Hasonlatok: Jancsó és Godard
Vasák Benedek

A videókép szerepe Jancsó Miklós filmjeiben
Vidovszky György

Jancsó és  a  modernizmus
Kovács András Bálint

szünet
11,30-11,50

Jancsóról az órán
11,50-12,50

Egy program természetrajza, a  Jancsó-CD
Hartai László

Még egyszer a Szegénylegényekről
Schubert Gusztáv

12,50 -13,50
ebédszünet

13,50 - 16, 00
Jancsóval gondolkodva

13,50-14,30

Beszélgetés Jancsó Miklóssal (pályakép)
Horváth Beáta

14,30-16,00
A képtér és narráció összefüggései a filmművészet jelentős alkotásaiban
(Antonioni, Bergman, Godard, Wajda)
- Beszélgetés -
Jancsó Miklós, Arató László,  Réz András



 
 
 
 
 

A konferencia támogatója: Nemzeti Kulturális Alapprogram Igazgatósága



A költészet napja alkalmából
a Magyartanárok Egyesülete és a Holmi szerkesztősége tisztelettel meghívja Önt és barátait konferenciájára:

Az örökhétfőtől a napsütötte sávig
Petri György (1943-2000) költészete
 

A konferencia helye és ideje:
2001. április 11. szerda (a tavaszi szünet első napja)
10 – 19 óra
Fazekas Mihály Gimnázium
1082 Budapest, VIII. Horváth Mihály tér 8.

A konferencián való részvétel ingyenes. A műelemző szeminárumok egyszerre zajlanak, ezért kérjük mindazokat, akik a szemináriumok valamelyikén részt kívánnak venni, jelezzék vissza, melyik szemináriumot választják.

Fax: 318-6002
emil: tferenc@lauder.hu
postacím: 1088 Budapest, Múzeum u. 7.

A konferencia programjának nyomtatható változata ITT letölthető! (RTF-ben)

Program:

9.00 – 10.00
Regisztráció, könyvvásár, fotókiállítás

10.00 – 11.30
Összeállítás Petri György verseiből – előadja: Jordán Tamás
Radnóti Sándor: Petri György politikai költészete
Bodor Béla: A lírai ellenbeszéd Petri György költészetében

szünet

12.00 – 13.20
Várady Szabolcs: Zene és zenétlenség Petri György költészetében
Szigeti Csaba: Antiretorika
Kisbali László: "Én-rázogatás" (A szubjektivitás menekülőszálai Petri György szövegeiben)

szünet

14.00 – 15.00
Margócsy István: Az irónia Petri György verseiben
Várady Szabolcs: Párbeszéd versben – közreműködik: Vallai Péter

szünet
 

15.30 – 17.00
Műelemző szemináriumok: Petri György a magyarórán

Arató László: Petri György barátság-versei
Bánki István: Horatiusnak rossz napja van (Reflexió és önkifejezés az "antikos" versekben)
Fenyő D. György: Petri György napja (Néhány korszerűtlen Petri-elemzés)
Huba Miklós: Best before end
Kelemen Péter: A próféta-költő magatartás változása a klasszikus és modern magyar irodalomban
Schiller Mariann: A trágárság mint stilisztikai eszköz és pedagógiai probléma
Tamás Ferenc: "Csak egy személy" (A szerepnélküliség szerepei Petri György verseiben)

szünet

17.30 – 19.00
Kamondi Zoltán filmje Petri Györgyről

Kiállítás: Szilágyi Lenke fotói Petri Györgyről

*
A konferencia ideje alatt több könyvkiadó árusítja tankönyveit és könyveit, többek között Petri György köteteit.
 

Konferenciánkat támogatják: Fővárosi Önkormányzat, Oktatási Minisztérium, Soros Alapítvány
 

KÉPEK
előadóinkról és a közönségről
(kattintson a kis képekre a nagyításhoz)

 


Jordán Tamás


Arató László és Radnóti Sándor


Bodor Béla


Várady Szabolcs


Szigeti Csaba


Kisbali László


Arató László és Margócsy István


Várady Szabolcs és Vallai Péter


A közönség

 


 

DIAGNÓZISOK ÉS TERÁPIÁK
  OLVASÁSKULTÚRA, IRODALOMÉRTÉS, IRODALOMTANÍTÁS AZ ÚJ ÉVEZRED KÜSZÖBÉN

( Nyomtatható verzió letöltése RTF-ben )

2001. február 10. szombat
Kossuth Klub
Budapest VIII., Múzeum u. 7.
Regisztráció: 9.30 - 10.00

A konferencia levezető elnöke Fenyő D. György

KÉPEK
(Kattintson a kis képekre a nagyításhoz!)



 
 
 


Arató László
Az Egyesület elnöke,
a konferencia spiritus rectora


Fenyő D. György
levezető elnök

 


KEREKASZTALBESZÉLGETÉS
Arató László, Bókay Antal,
Cserhalmi Zsuzsa ...


... Kulcsár Szabó Ernő,
Balassa Péter


Kocsis Mihály, Fenyő D. György, Gereben Ferenc


Nagy Attila


KEREKASZTALBASZÉLGETÉS
Arató László, Domonkos Péter, Fábián Márton, Cserhalmi Zsuzsa, Boldizsár Ildikó, Fenyő D. György


Arató László, Domonkos Péter, Fábián Márton

 


Egy hozzászóló:
Honti Mária

 

 


A hallgatóság: tanárok...


...és diákok


A szünetben: Stribik Ferenc ...


...Gallai Zsófia,
Hartmann Ibolya

 

 

 

 


 

PROGRAM
10.00 – 11.45
 I. Az elméleti kihívás (Hol a jelentés mostanában?)
Kerekasztal-beszélgetés Balassa Péter, Bókay Antal, Kulcsár Szabó Ernő és Cserhalmi Zsuzsa részvételével;
vezeti: Arató László

12.00 -13.00
II. A tények kihívása (Ki mit olvas?)
Gereben Ferenc:   Olvasáskultúránkról – szociológiai nézőpontból
Nagy Attila:   Az olvasási szokások változásai
Kocsis Mihály:   Az irodalom mint tantárgy egy felmérés tükrében

14.00 – 16.00
III. Válaszkísérletek (Mit tanítsunk, hogyan tanítsuk?)
Kerekasztal-beszélgetés Boldizsár Ildikó, Domonkos Péter (Nemzeti Tankönyvkiadó), Cserhalmi Zsuzsa (Korona Kiadó) Arató László és Fábián Márton (Műszaki Kiadó) tankönyvszerzőkkel;
vezeti: Fenyő D. György


Fenyő D. György levezető elnök
Megnyitó
 

Tisztelt Hallgatóság, Kedves Kollégák!

Szakonyi Károly a hetvenes években Adáshiba című komédiájában már azt elemezte, milyen az, amikor az emberek életét a televízió strukturálja. Akkor még csak másfél csatorna volt a televízióban, és nem volt video, multiplex és CD-rom. A hatvanas években kevés könyv jelent meg nálunk, de nagy példányszámokban. Ma sok, és kis példányszámban. Akkor olcsó volt a könyv, ma drága. A nyolcvanas években a bölcsészkarokon magyar szakra bekerülni egyike volt a legnagyobb teljesítményeknek, a bölcsész szakok, és az irodalom is elit pályáknak minősültek. Ma tanárnak menni nem sikk, magyar szakra bejutni könnyű. Sokan vizionálják a könyv halálát, a Guttenberg-galaxis végét, igaz, jövendölték már húsz-harminc évvel ezelőtt is. Egy felmérés szerint a magyar irodalom tantárgy presztízse a többi tantárgy között gyenge közepes, ugyanakkor nehéz tantárgynak számít. Érettségi tárgy, tehát kötelező, de se nem vonzó, se nem könnyű, se nem praktikus.

 Más tények is vannak. Valaha egy tankönyvkiadónk volt, ma több száz. Valaha egy magyar irodalom tankönyv volt, ma tucatnyi sorozat és számtalan kiegészítő és segédkönyv létezik. A tankönyvek nemcsak nehézségüket tekintve, de szemléletükben, nyelvükben, fogalomhasználatukban, felépítésükben, irodalomfelfogásukban is lényegesen eltérnek egymástól. Van ezeken kívül számtalan sok helyi tanterv, tanítási koncepció, kísérlet és tagozat.

 A magyar irodalomtudományban pedig az elmúlt tíz-tizenöt évben megjelent a hermeneutika, a recepcióesztétika, a dekonstrukció és a különféle a posztmodern iskolák. Az irodalomelméletírás mellett az irodalomtörténetírás nyelve is lényegében és alapjaiban megváltozott, szemlélete, terminológiája, értékhangsúlyai máshová tevődtek át.

 Mai konferenciánk alapkérdése: hogyan hozhatók kapcsolatba ezek a tények egymással. Vannak-e találkozási, érintkezési, netán csatlakozási pontjaik? Szót ért-e egymással az irodalomtudós, az olvasásszociológus és a magyartanár? Értelmezhetők-e, netán megfordíthatók-e azok a fájdalmas új tendenciák, amelyeket nap mint nap érzékelünk saját szakmánkkal, és a – főleg nekünk, itt jelen lévőknek fontos – irodalommal és irodalombefogadással kapcsolatban?

 Nem véletlenül választottuk mai konferenciánk stílusadó műfajának a kerekasztalbeszélgetést. Előbb egy asztalhoz ültetjük az irodalomtudomány és esztétika kiváló, de más-más szemlélető képviselőit, hogy arról beszéljenek, mi változott meg az irodalomtudomány területén, milyen más nézőponttal közelíthetünk ma az irodalomhoz. Ezt követően három előadást hallgatunk meg olvasáskutatóktól, olvasásszociológusoktól az irodalom társadalmi helyzetéről és a diákbefogadókról. Végül ismét egy asztalhoz kívánunk ültetni öt különböző szemlélető és koncepciójú embert, öt tankönyvszerzőt. Azt kívánjuk a segítségükkel megvizsgálni, milyen válaszok adhatók az irodalomtudomány és a szociológia jelezte kihívásokra az irodalomtanításban. Reméljük, e három kör sem különül el teljesen egymástól, hanem érdemi párbeszéd alakul ki mindazok között, akiknek szívügye a humán kultúra és az irodalom, s benne a magyar irodalom sorsa a 21. század elején.
 
 
 


Egy másik századforduló - 1900

2000. november 18. 10 óra
Petőfi Irodalmi Múzeum

Budapest V., Károlyi Mihály u. 16.


DÉLELŐTT

10.00 – 12.00

Praznovszky Mihály

A jövő század regénye/reménye – egy készülő kiállítás kérdései

Gerő András

Századfordulós prizma

Erős Ferenc

Álomfejtés a Wiener Walzeren – a pszichoanalízis Bécsben és Budapesten

Kincses Károly

A magyar fotográfia a századfordulón

 SZÜNET

12.30 – 13.30

Veres András

Irodalmi élet a századfordulón

Szabó Júlia

A magyar festészet irányzatai 1900 körül

 EBÉDSZÜNET
 

DÉLUTÁN

Közgyűlés
14.30 – 15.30

 

Beszámoló az éves munkáról

Arató László elnök

Pénzügyi beszámoló

Földesné Hartmann Ibolya alelnök

Tisztújítás


IRODALOMTANÍTÁS

NÁLUNK ÉS MÁS NEMZETEKNÉL
 

2000. október 14. szombat 10 óra
Közgazdasági Politechnikum

1096 Budapest, Vendel u. 3/B

Megközelíthető a Klinikák metróállomástól
a Thaly Kálmán utcán át.

Regisztráció: 9.15 - 10.00

A konferencia szakmai felelőse: Győri János
 

PROGRAM

DÉLELŐTT

10.00 – 11.30
Iskolarendszer és irodalomtanítás
 Nagy-Britanniában — Pála Károly
 Franciaországban  —  Horváth Katalin
 Németországban  —  Rab Irén

SZÜNET
11.50  - 13.30
 Finnországban  — Mészáros Veronika
 Szlovákiában  —  Brigita Simonova
 Oroszországban  — Sándor Csaba, Kutyina Olga

EBÉDSZÜNET

DÉLUTÁN

14.00 – 16.00
Kitekintés távoli kontinensekre
iskolarendszer és irodalomtanítás Japánban és az Egyesült Államokban     —  Győri János
Irodalomtanítás a nemzetközi érettségit adó programban     —  Jakobsenné Szentmihályi Rózsa
Közös és eltérő kérdések, közös és eltérő válaszok      —  Spira Veronika
Vita, beszélgetés  —  vezeti: Schiller Mariann
 


ESÉLY 2000 Konferencia
2000. szeptember 22-23.

az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolában
Budapest, XIV. Cházár András u. 10.

A konferencia az iskolázási és tanulási esély-esélyegyenlőtlenség elemzését állítja középpontba.

PROGRAM

2000. szeptember 22. péntek

9.00 – 10.00  Regisztráció
10.00  KÖSZÖNTŐ
  Réz Gáborné, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola igazgatója

  MEGNYITÓ
  Göncz Árpád
  Pataki Ferenc akadémikus

10.15  PLENÁRIS ÜLÉS
  Elnök: Nahalka István egyetemi docens
   Iskolai Esélyegyenlőségért Egyesület

  Gazsó Ferenc egyetemi tanár
  A társadalom szerkezete, mobilitása. A 90-es években végbement változások és az iskolai esélyegyenlőség

11.00-11.15  Szünet

11.15 - 12.00 Mihály Ottó egyetemi docens
  Közoktatásfejlesztés és esélyegyenlőség

12.00 – 12.45 Gurzó Imre főiskolai tanár
  Régiók, települések és iskolázási esélyek

   Ebédszünet

14-30 – 19.00 SZEKCIÓÜLÉSEK

I. szekció:  Az intézményfenntartók felelőssége és lehetőségei

II. szekció:  Az intézmények és az intézményvezetés felelőssége és lehetőségei

III. szekció:  A nevelő felelőssége és lehetőségei

   Vacsora

20.15 A Selejtesek című dráma bemutatása
 


2000. szeptember 23. szombat

9.00 – 10.45 Pódiumbeszélgetés
  Vezeti: Schüttler Tamás főszerkesztő
   Új Pedagógiai Szemle

   Szünet

11.00 – 11.45 Szekcióülések lezárása

11.50 – 13.00 PLENÁRIS ÜLÉS
  Elnök: Trencsényi László egyetemi docens
   Magyar Pedagógiai Társaság

  Szekcióvezetők beszámolója

  A konferencia ajánlásainak elfogadása

  ZÁRSZÓ
  Ádám György akadémikus
  A Magyar Pedagógiai Társaság elnöke

13.00  ÁLLÓFOGADÁS, SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ



A konferencia megrendezését a Soros Alapítvány támogatta

A konferencia szervezésében – több más társadalmi szervezet mellett - a Magyartanárok Egyesülete is részt vett.


"A KÉTSZÁZ ÉVES VÖRÖSMARTY"

HÁZIGAZDA A VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM

2000. április 1. 10 óra
Vörösmarty Mihály Gimnázium, Budapest VIII., Horánszky u. 11.

(Képek!)

DÉLELŐTT

Köszöntőt mond Kerner Istvánné, a Vörösmarty Gimnázium igazgatója

PLENÁRIS ÜLÉS
10-11.30
Szörényi László: Vörösmarty költészetének világa
Szilágyi Márton: Vörösmarty helye a kor irodalmi életében
Bécsy Ágnes: A Szép Ilonka - új megközelítésben
Bíró Béla: Ironikus időben (az Elôszóról)

SZÜNET
12-13.30
Balassa Péter: Mérték és mértéktelenség Vörösmarty költői világában
Géczi János: Vörösmarty természetképe
Kállay Géza: A pusztulás vízióinak nyelve Vörösmarty kései verseiben és Lear-fordításában

EBÉDSZÜNET

A szünetekben a helyszínen megtekinthető a Petőfi Irodalmi Múzeum Vörösmarty-emlékkiállítása

DÉLUTÁN
14.30 - 16
SZEKCIÓÜLÉSEK
Arató László: A Szózat mint szónoklat, mint olvasmány és mint tananyag
Bánki István: Látomásos képi megjelenítés Vörösmarty kései verseiben
Honti Mária: A tanításról mint sajátos hermeneutikai helyzetrôl - Vörösmarty értelmezése kapcsán
              (Szózat - A merengőhöz - Gondolatok a könyvtárban)
Kelecsényi László: Előadunk vagy megtanítjuk? (Vörösmarty a gimnáziumi magyarórán)
Schiller Mariann: A Csongor és Tünde tanítása
Tamás Ferenc: Nyelv- és képteremtés Vörösmarty költészetében

SZÜNET
16.30 - 17.45
DIÁKSZÍNHÁZ
CSONGOR ÉS TÜNDE
A Vörösmarty Gimnázium dráma tagozatos (10. a és d osztályos) diákjainak előadása
tanár-rendező: Keresztúri József

18-18.45
BESZÉLGETÉS AZ ELŐADÁSRÓL, az iskolai színjátszás és drámajáték lehetôségeiről

KÉPEK:

előadóink:


Szörényi László


Szilágyi Márton


Bécsy Ágnes


Bíró Béla


Balassa Péter


Géczi János


Kállay Géza


Arató László - a konferencia házigazdája

 

 

A közönség

A szünetben

 



A KIFOSZTOTT MÓRICZ?
A Magyartanárok Egyesületének harmadik szakmai napja
1999. április 17.
Berzsenyi Gimnázium
„Itt áll előttünk egy író, akit kifosztott az idő;
az, amiről beszél, az, akiről, és az a nyelv,
amelyen ott - mindez már nincs.
Baja nem bajunk, illetve nem így."

Esterházy Péter


Délelőtt:

Előadások (10 órától 11:30-ig):
1. A boldog ember
  előadó: Poszler György
2. Sárarany
  előadó: Margócsy István
3. A részletek vonzása Móricz prózájában
előadó Cserhalmi Zsuzsa
4. A Móricz-újraolvasás esélyei
előadó: Eisemann György
5. Móricz befogadástörténete a ‘60-as évektől
  előadó: N. Pál József
6. Árvácska
  előadó: Balassa Péter

Délután:

Szekcióülések: Móricz-művek elemzése a magyarórán
1. Tragédia
szekcióvez.: Eörsiné Hajdu Marianna - Fenyő D. György
2. Tündérkert - részletek, szövegelemzés
szekcióvezető: Jobbágyné András Katalin
3. Az Isten háta mögött - szekcióvezető: Mikó Edit
4. Sustorgós, ropogós tafotába - szekcióvezető: Schiller Mariann
5. Légy jó mindhalálig - szekcióvezető: Arató László
6. Sirató (1916), A kondás legszennyesebb inge (1931)

szekcióvezető: Tamás Ferenc


1999. november 13. szombat 10-16 óra
KOSSUTH KLUB
Budapest, Múzeum u. 7.
1088



A konferencián készült
KÉPEK és
BESZÁMOLÓ



PROGRAM

DÉLELŐTT 10-13 óra
KONFERENCIA
- VISSZATEKINTÉS -
A MÚLÓ SZÁZAD IRODALMA

Előadások

 

Lator László

Kell-e még a vers?

Poszler György

Egyedül az évszázadban?

Somlyó György

Gyerek a nagyok közt

Radnóti Sándor

A század irodalomszemléletének alakulása

Lányi András

A múló irodalom százada



DÉLUTÁN 14-16 óra
TISZTÚJITÓ KÖZGYŰLÉS
A Választmány beszámolója
Vezetőségválasztás



KIHÍVÁSOK ÉS VÁLASZUTAK A MAGYARTANÍTÁSBAN
A Magyartanárok Egyesületének I. konferenciája
1997. március 8.
Kossuth Klub
Délelőtt:

Megnyitó: Arató László elnök

Elôadások
1. Mit, mennyit, hogyan és miért tanítsunk irodalomból?
 Szabolcsi Miklós, Jobbágyné András Katalin, Pála Károly

2. Befellegzett-e az irodalomnak az új médiumok világában?
 Szilágyi Ákos

3. Irodalomtudomány és tanítás
 Margócsy István

4. Irodalomtanítás és motiváció
 Cserhalmi Zsuzsa

Vita, elnöki zárszó

Délután:

Szekcióülések
Magyartanítás a Nemzeti alaptanterv alapján, a bevezetés kérdôjelei
1. szekció: A NAT az irodalomoktatásról
 vezeti: Pála Károly
2. szekció: A NAT az anyanyelvi oktatásról
 vezeti Forgách Anna
3. szekció: A magyar nyelv és irodalom érettségi tervezete
 vezeti: Horváth Zsuzsa

Összegzés, állásfoglalás


ANYAG - RENDSZER - MÓDSZER
ALTERNATÍVÁK AZ IRODALOMTANÍTÁSBAN
A Magyartanárok Egyesületének II. konferenciája és szakmai napja
1997. november 29.
Berzsenyi Gimnázium
Délelôtt:

Elôadások
1. Irodalomértési és irodalomtanítási modellek
 Bókay Antal

2. Megértô irodalomolvasás - háttérelemzés a "Jámbor szándék"-hoz
 Orbán Györgyi

2. Műközpontú vagy gyermekkközpontú irodalomtanítás
 Spira Veronika

Számítógépes tantervbörze, oktatási eszközök és tankönyvek bemutatója

Délután:
Nemzeti alaptanterv - alternatív programok - helyi tanterv






1. Pódiumvita - programok, tantervek, tankönyvek bemutatkozása
Vezeti: Fenyô D. György
közreműködôk:
Arató László - problémacentrikus irodalomtanítás
Forgách Anna - a világbanki program modellje
Kelemen Péter - képességfejlesztô irodalomtanítás
Sipos Lajos - ELTE-program, az irodalom mint befogadótárgy
Valaczka András - több szempontú irodalomtanítás

2. Egy mű különbözô kontextusai az egyes irodalomtanítási programokban
Kölcsey Ferenc: Hymnus
Bevezetô elôadást tart Márton László író
Felkért hozzászólók: Arató László, Horváth Zsuzsa, Kerber Zoltán, Tamás Ferenc

(Cikk a Köznevelésben)


Vissza az archívumba